• Gratis frakt ved kjøp over 5000 kr
  • Landsdekkende service
  • Vi hjelper deg gjerne på 800 800 15

8 fakta om salg og fastholdelse

som vil endre ditt syn på kundeservice

Visste du at kundeloyalitet skapes i høyere grad ved god kundeservice enn ved å gi kundene rabatt, og at det tar mye mer enn én god opplevelse til for å veie opp for én dårlig opplevelse? Her får du åtte fakta om salg og fastholdelse av kunder.

 

Fakta #1

Gi kundene dine en grunn til å anbefale bedriften din

95% av små og mellemstore bedrifter mener at kundene deres finner dem igjennem anbefalinger fra tidligere kunder.

Fakta #2

Vern om eksisterende kunder

Det koster 6-7 ganger så mye å skaffe en ny kunde som det koster å beholde en eksisterende kunde.

Fact #3

Fokusér på kundeservice

34% mener at eksepsjonell kundeservice 24/7 er den beste måten en bedrift kan skape loyalitet på. Kun 13% vil heller ha rabatt.

Fakta #4

Servér god kaffe til kundene dine

80% av kaffedrikkende dansker husker om de får servert god eller dårlig kaffe når de besøker en annen arbeidsplass.

Fakta #5

Gi kundene dine en god opplevelse

Det tar 12 positive opplevelser å veie opp for én negativ opplevelse.

Fakta #6

God behandling gir gode opplevelser

70% av kjøpsopplevelser er baseret på hvordan kundene føler at de blir behandlet.

Fakta #7

Kundefastholdelse er effektivt

En 2% stigning i kundefastholdelse har samme effekt som å skjære omkostningene dine med 10%

Fakta #8

Kundeservice betaler seg

55% av forbrukere er villige til å betale mer hvis kundeservices er bedre.